Welkom!

Door je in te schrijven kan je vragen stellen
en discussiëren over elektrisch rijden.

Inschrijven

Mijn Tesla thuisbatterij

Jeff

New member
Lid geworden
11 jun 2019
Het is nu 22.30 en nog steeds op zonnestroom, en dat blijft zo tot morgen de zonnepanelen terug elektriciteit produceren.

2019-06-18.png

Laatst bewerkt door een moderator:

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Interessant!

Welke thuisbatterij heb je?

Om 11u30 was je aan het koken zeker? :)

Jeff

New member
Lid geworden
11 jun 2019
1) Tesla 7 kWh 1e generatie.
2) Ja.
Heb die batterij al 2 jaar alsook een digitale (slimme) meter.
Nu komen ze met subsidies, te laat voor mij.

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
O ja, ik betaal ook geen prosumententarief.
Dat is dankzij de digitale meter, niet dankzij de batterij. Dat is toch wat de netbeheerder me vertelde toen ik daar navraag naar deed. Een batterij hebben op zich was niet genoeg om geen procumenten tarief te moeten betalen.

Raf

New member
Lid geworden
12 jun 2019
Dat is dankzij de digitale meter, niet dankzij de batterij. Dat is toch wat de netbeheerder me vertelde toen ik daar navraag naar deed. Een batterij hebben op zich was niet genoeg om geen procumenten tarief te moeten betalen.
Klopt volledig.

Bron Fluvius:
Vanaf 1 juli 2019 krijg je als prosument met een digitale meter de keuze tussen twee opties:
  1. Terugdraaiende teller op alles en je betaalt ook het prosumententarief.
  2. Terugdraaiende teller, behalve op het distributienettarief en je betaalt distributienetkosten op wat je werkelijk van het net afneemt
Bij de plaatsing van de digitale meter, zal optie 1 standaard ingesteld worden. Vanaf 1 juli 2019 kun je je overstap aanvragen via de website van Fluvius. (www.fluvius.be/digitaleprosument)
Als je kiest voor het nieuwe systeem (optie 2), dan kan je nadien niet meer terug naar het prosumententarief.

zoe686

Active member
Lid geworden
12 jun 2019
inderdaad intresante optie,maar hoeveel maanden per jaar rendabel?
Klopt volledig.

Bron Fluvius:
Vanaf 1 juli 2019 krijg je als prosument met een digitale meter de keuze tussen twee opties:
  2. Terugdraaiende teller, behalve op het distributienettarief en je betaalt distributienetkosten op wat je werkelijk van het net afneemt
Bij de plaatsing van de digitale meter, zal optie 1 standaard ingesteld worden. Vanaf 1 juli 2019 kun je je overstap aanvragen via de website van Fluvius. (www.fluvius.be/digitaleprosument)
Als je kiest voor het nieuwe systeem (optie 2), dan kan je nadien niet meer terug naar het prosumententarief.
of,hoe maken we het ingewikkeld genoeg,zodat de mensen er zeker
niet aan uit kunnen.
ik vertrouw het zaakje voor geen meter,ze hebben ons al te dikwijls genaaid.
veel beloven en weinig geven doet de zot in vreugde leven ;)

Raf

New member
Lid geworden
12 jun 2019
of,hoe maken we het ingewikkeld genoeg,zodat de mensen er zeker
niet aan uit kunnen.
ik vertrouw het zaakje voor geen meter,ze hebben ons al te dikwijls genaaid.
veel beloven en weinig geven doet de zot in vreugde leven ;)
De overheid en DNB staan er nu ook niet bepaald om bekend betrouwbaar te zijn :)
Maar we staan ervoor en moeten ermee verder... je kan er beter het beste van maken.

Jeff

New member
Lid geworden
11 jun 2019
In deze is de overheid steeds de onbetrouwbare partij.
Maar voor het ogenblik trekken ze wat ik op het net zet af van mijn verbruik. Dus mijn aankoop en verkoop kw zijn hetzelfde. Kunt u zien met een digitale meter, en geen giswerk zoals met terug draai meter.
Ben blij met mijn batterij zoals die keer dat mijn gebuur belde, om te vragen of ik ellentriek had wist niet eens dat er een panne was.

zoe686

Active member
Lid geworden
12 jun 2019
tja,allemaal heel mooi op dit moment,maar ze weten ondertussen wel precies wat jou behoeften,produktie enz zijn.
vroeg of laat gebruiken ze dat om u een rekening aan te smeren..........
die batterij ,tja nog ff afwachten,maar dat intreseert me meer,zolang ze die ook niet kunnen manipuleren:)

Jeff

New member
Lid geworden
11 jun 2019
Precies of ze nu ook niet weten wat mijn productie en/of behoeften zijn. Daar lig ik nu echt niet wakker van.

• Like
Waarderingen: Raf

zoe686

Active member
Lid geworden
12 jun 2019
zal je nog wel van gaan wakker liggen wacht maar.....
als de politiek en fluvius iets beginnen opdringen ruik ik str........

Jeff

New member
Lid geworden
11 jun 2019
Klopt volledig.

Bron Fluvius:
Bij mij draait er niks terug, die telt gewoon op wat ik van het net neem, en wat ik er op zet. Dus 1 teller voor verbruik en 1 teller voor injectie. En op het einde van het facturatiejaar betaal ik het verschil. (simpel)

zoe686

Active member
Lid geworden
12 jun 2019
eerst zien en daarna geloven.
we zijn al te vaak geflikt door die bedriegers.
wanneer ze er zelf geen winst in zien dringen ze het niet op,dat is mijn ervaring .
alleen al de moeite die ze doen om de mensen te overtuigen/verplichten is verdacht.
moesten ze evenveel moeite doen om een ev op te dringen/verplichten,het land stond allang op stelten.

Raf

New member
Lid geworden
12 jun 2019
Bij mij draait er niks terug, die telt gewoon op wat ik van het net neem, en wat ik er op zet. Dus 1 teller voor verbruik en 1 teller voor injectie. En op het einde van het facturatiejaar betaal ik het verschil. (simpel)
Dat weet ik. Het is het principe van de terugdraaiende teller.

Er stond ook bij “bron Fluvius” als in zijnde: ik heb de tekst vanop hun website gekopiëerd en hier geplakt.

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Ik vind het eigenlijk tegenstrijdig dat ze nu met de "Mobiscore" iedereen naar de stad willen doen verhuizen, maar tegelijk de combinatie zonnepanelen+thuisbatterij subsidiëren. Dat laatste is toch quasi enkel mogelijk wanneer je een woning "op den buiten" hebt? :)

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Ik vind het eigenlijk tegenstrijdig dat ze nu met de "Mobiscore" iedereen naar de stad willen doen verhuizen, maar tegelijk de combinatie zonnepanelen+thuisbatterij subsidiëren. Dat laatste is toch quasi enkel mogelijk wanneer je een woning "op den buiten" hebt? :)
Dat hangt af van enkele dingen
- Is het huis waar je woont van jou?
- Ligt het dak in de juiste orientatie?
- Geen schaduw van hoge gebouwen in de buurt?
Dat laatste is eigenlijk het enige verschil met het platteland omdat daar aanzienlijk minder wolkenkrabbers zijn :)

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Ja, dat is waar. Maar in mijn gedachten woon je in de stad meestal in een appartement. Een volledige woning bezitten in de stad zal denk ik ook hoe langer hoe minder evident/bereikbaar worden.

Bovenaan