Welkom!

Door je in te schrijven kan je vragen stellen
en discussiëren over elektrisch rijden.

Inschrijven

Maxus - De chinezen zijn op komst

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Maxus, een merk van het Chinese SAIC, gaat z'n elektrische bestelwagens beginnen verkopen in België.

Dat doen ze via Alcomotive, het Belgische bedrijf dat o.a. Hyundai importeert.

Concreet gaat het om de EV30, EV80 en EV90.

De EV80 komt eerst (is nu al te bestellen en leverbaar). Deze bestelwagen heeft 56 kWh, 192 km range (NEDC) en kost 54.990€ excl. BTW.

Die range lijkt me overigens weinig voor zo een grote batterij. Misschien wat onderschat?

Spannende tijden.

Maxus EV80 foto.jpg

⬆⬆⬆ Slechte photoshop trouwens

EV30.jpg

w1153_h770_6577889a9b0a41978719d55414baa65d.jpg

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Qua design niet afgekeken van Europese modellen hoor. Neen, je herkent hier niet de lijn van een Sprinter. Echt niet, je beeld het je maar in.

Voor de rest juich ik meer aanbod zeker toe :)

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Qua design niet afgekeken van Europese modellen hoor. Neen, je herkent hier niet de lijn van een Sprinter. Echt niet, je beeld het je maar in.
Goh ja. Hoe creatief kan je zijn met een bestelwagen :ROFLMAO:

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Ik snap je punt wel, maar ik vind het in dit geval nogal meevallen :)

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Oh, we hebben hun best gedaan om er een heel andere grille aan te plakken. Da's ook nodig, want een EV heeft nood aan een grote, opzichtige grille natuurlijk! :D

Raf

New member
Lid geworden
12 jun 2019
Hier nog een (Nederlands) artikel van vorig jaar over deze bestelwagen.

Het feit dat deze bestelwagen er gedateerd uitziet, is omdat hij het ook effectief is :)

De EV80 komt eerst (is nu al te bestellen en leverbaar). Deze bestelwagen heeft 56 kWh, 192 km range (NEDC) en kost 54.990€ excl. BTW.

Die range lijkt me overigens weinig voor zo een grote batterij. Misschien wat onderschat?
Die range is relatief weinig, in vergelijking met concurrenten als VW en Mercedes Benz.

Over de Mercedes eVito (een veel kleinere bestelwagen dan de EV80 n.b.):
De Mercedes-Benz eVito heeft een 41,4 kWh-batterij en een actieradius van 150 kilometer (volgens WLTP-test).

Over de VW eCrafter (vergelijkbaar formaat als de EV80):
De VW eCrafterheeft een 35,8kWh-batterij en een actieradius van 173 kilometer (volgens WLTP-test).

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Het is dus helemaal geen rip-off, maar gewoon een Europees product :)

Bovenaan