Welkom!

Door je in te schrijven kan je vragen stellen
en discussiëren over elektrisch rijden.

Inschrijven

Hoe groot is de wil in België?

Noel

New member
Lid geworden
20 jun 2019
HLN zei:
Michiel Langezaal, de CEO van het Nederlandse beursgenoteerde laadpalenbedrijf Fastned, wil in België een 50-tal snellaadstations bouwen. “Maar vooraleer je kan beginnen met de bouw van een station, wat maar enkele weken duurt, ben je snel twee jaar kwijt aan administratie”, zegt hij. “In 2014 had ik mijn eerste gesprek in België. Pas eind dit jaar of begin 2020 hopen we te starten met de bouw van ons eerste station.”
Fijn dat Fastned ook naar België komt ... maar waarom moet dat altijd zoooooooooooo laaaaaaaaaaang duuuuuuuuuuuuuren owv regeltjes hier en regeltjes daar. :mad:

zoe686

Member
Lid geworden
12 jun 2019
typisch be zeker?
met ministers die van postjes wisselen zoals de bakker van broek,
formuliertje a om formuliertje b aan te vragen mentaliteit op de administratie..
bevoegdheden waar iedereen zijn zegje over moet doen,en waar altijd wel iemand dwarsligt?
wat het fastned netwerk betreft,tuurlijk zijn ze welkom,hoewel die snelladers vooral geschikt zijn voor een bepaalde doelgroep.
benieuwd waar de eerste gaat komen:)

hendrik

New member
Lid geworden
22 jul 2019
iedere stop aan de autostrade zou een snellader moeten hebben (die mét en zonder een benzinestation) . De politici die ik ken willen dat ook wel, maar onze hardwerkende administratie helpt niet echt ...

zoe686

Member
Lid geworden
12 jun 2019
aan autostrade's zou er inderdaad aan elke stop een snellader mogen staan,geen enkele ev rijder gaat tegen meer laadpalen zijn,alleen stel ik me wel de vraag,
wie gaat dat betalen?
voorlopig worden die snelladers nog veel te weinig gebruikt(vooral wegens te duur?) dus van de gebruikers gaat het niet komen.
ik passeer in de buurt regelmatig een luminus lader(gewoon grote ringweg) aan een tankstation,ik heb er nog nooit iemand zien laden...
het probleem van de administratie dat kennen we,teveel diensten die hun zegje moeten doen,en er gebeurt niets..............

hendrik

New member
Lid geworden
22 jul 2019
kip en ei verhaal: de angst om stil te vallen verlamt veel prospectieve kopers. Iedereen die kan, laadt zoveel mogelijk thuis, maar je moet er ook probleemloos mee naar een verdere bestemming mee kunnen rijden!

zoe686

Member
Lid geworden
12 jun 2019
volledig mee akkoord,
blijft alleen de vraag,wie gaat dat betalen?

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
kip en ei verhaal: de angst om stil te vallen verlamt veel prospectieve kopers. Iedereen die kan, laadt zoveel mogelijk thuis, maar je moet er ook probleemloos mee naar een verdere bestemming mee kunnen rijden!
Het probleem is dat je al ongeveer probleemloos overal heen kan, maar niet EV rijders zijn blijkbaar blind voor die laders (OK, ze staan vaak in een verdomhoekje uit het zicht). Hoe vaak de mensen niet verstomd staan te kijken als je zegt hoeveel laders er effectief al zijn. Waar staan die dan? vragen ze. Overal natuurlijk. Maar voorlopig moet je je rit er nog naar plannen, en dat kan beter. Maar er zijn er genoeg om geen schrik van stilvallen te hebben. Meer dan genoeg.

zoe686

Member
Lid geworden
12 jun 2019
dat er momenteel op de meeste plaatsen genoeg zijn,zeker voor het aantal wagens heb ik ook al vaak vermeld,
wanneer men gewoon blijft uitbreiden in functie van het aantal auto's is er geen probleem,hoe meer hoe beter natuurlijk.
en inderdaad de meeste niet ev rijders hebben wel hun mening maar geen ogen :)
onlangs had ik het er nog over met mijn schoonbroer.
bij ons in het dorp staat een paal langs de weg naar een grote parking,reactie?nooit gezien,terwijl hij er om de paar dagen langs komt..
4 km verderop....nooit gezien.....aan het gemeentehuis.....nooit gezien en ga zo maar door....
mijn dochter stond er ook sceptisch tegenover,ze is onlangs ermee naar de kust geweest,ondanks haar zware voet geen probleem...
laden aan de kust heel gemakkelijk(haar woorden)
het vraagt inderdaad mss een beetje aanpassen en plannen wanneer je verderweg wil,maar problemen heb ik nooit gehad.

Bovenaan