Welkom!

Door je in te schrijven kan je vragen stellen
en discussiëren over elektrisch rijden.

Inschrijven

2014 Nissan Leaf

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Toen ik nog in Belgie woonde had ik een 1ste generatie ZOE. Daar heb ik ruim 5 jaar mee gereden, 79.000km. Uitstekende auto. Hij heeft nu een tweede leven bij iemand anders gevonden.

Ik ben nu naar het buitenland verhuisd. Hier is het AC laden niet zo ingeburgerd, dus hoe graag ik ook terug een ZOE wou, het is gewoon niet practisch om die hier voor lange afstanden te geruiken (ik had er een die aan 43kW kon laden, dus in de EU ging dat wel). Daarom hebben we hier een tweedehands Leaf 2nd gen (2014) gekocht met 40.000km op de teller. Met CHAdeMO natuurlijk. Volgende week wordt hij geleverd.

We plannen deze auto voor 1 a 2 jaar te gebruiken en dan te vervangen door een auto van de nieuwste generatie. Een ZOE2 (met 100kW CCS hoop ik) of een ID3, of misschien toch maar een Kona. We zien nog. Als het maar niet te groot is, ver kan en snel kan laden.

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Leuk om je terug te zien Surya!

Nieuw-Zeeland is wel wat anders dan H******m 🙂

Hoeveel kWh capaciteit heeft deze Leaf dan? En hoe zit het met de batterijprestaties na 5 jaar dienst?

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Ja, het is hier mooier met beter weer, maar vooral een betere work/life balance!

Het is een 24kWh Leaf met het hoogste uitrustingsniveau. Hij heeft nog 11 capacity bars, dus 130/140km schat ik

wouter

New member
Lid geworden
12 jun 2019
wij rijden sinds 2015 met een nissan leaf tekna. ondertussen hebben we al ruim 140 000km rondgereden. De auto wordt voornamelijk gebruikt door mijn echtgenote voor woon-werk verkeer en haar stagebezoeken . we gebruiken hem ook voor onze uitstapjes in het weekend
we wachten op de leaf 60KW om onze andere dieselslurpende gezinswagen te vervangen

wouter

New member
Lid geworden
12 jun 2019
Ja, het is hier mooier met beter weer, maar vooral een betere work/life balance!

Het is een 24kWh Leaf met het hoogste uitrustingsniveau. Hij heeft nog 11 capacity bars, dus 130/140km schat ik
dezelfde als wij rijden, 140km lukt op gewestwegen enkel snelweg mits zuinig rijden (begrenzer op 105km/u) lukt 110 met beetje marge om laadpaal te vinden.

Australië!! lijkt me cool

wouter

New member
Lid geworden
12 jun 2019
ben alvast benieuwd naar je bevindingen over de leaf, ik vind hem (buiten de beperkte actieradius ) super maar ik kan niet vergelijken. de zoe vind ik qua actieradius en prijssetting zeer interessant , maar voor ons is ie te klein.

wouter

New member
Lid geworden
12 jun 2019
hoe lang woon je al in Nieuw Zeeland? en is het tijdelijk of permanent? (niet dat ik curieus ben ze:)

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
oeie inderdaad nie goe wakker zeker Nieuw Zeeland is mogelijks nog mooier toch?
Zeer goed wakker hoor :) Ik vind het mooier omdat het groener is, minder droog. Da's een kwestie van smaak natuurlijk. En Australie heeft ook prachtige plekken natuurlijk. Wel veel te warm naar mijn mening.

ben alvast benieuwd naar je bevindingen over de leaf, ik vind hem (buiten de beperkte actieradius ) super maar ik kan niet vergelijken. de zoe vind ik qua actieradius en prijssetting zeer interessant , maar voor ons is ie te klein.
Ik heb de ZOE liever van formaat, da's ook een van de redenen waarom we die hadden gekozen.

hoe lang woon je al in Nieuw Zeeland? en is het tijdelijk of permanent? (niet dat ik curieus ben ze:)
Nu iets meer dan een maand. Gezien de kost hoop ik dat het permanent is. Mijn werkvisum is voor 3 jaar, maar we hebben een Residence visum aangevraagd en dat zouden we binnen de 2 jaar moeten krijgen als alls goed loopt. Dan mogen we voor de rest van ons leven blijven. De voordelen van een knelpuntberoep uit te voeren he...

zoe686

Active member
Lid geworden
12 jun 2019
leuk om horen dat je tevreden was van de zoe.
ik rij nu iets meer dan 2 jaar zoe tot grote tevredenheid.
ik heb de laadfunctie's zelden nodig onderweg dus voor mij geen probleem
ik rij zonder probleem van de kempen naar de kust of zeeland,en laden is daar nooit een probleem geweest.
de 40 kw batterij is mijn inziens wel een must(ik heb bewust een jaartje gewacht)
ik haal dan ook vlot 300km wisselend snelweg en gewone wegen
snelweg tegen 120 rond de 200km of gedurende de winter 200km.
in de toekomst is de zoe 2 dus zeker een aanrader.

Tony Mb

New member
Lid geworden
12 jun 2019
Ik rij sinds 2 jaar met een Stromer ST1, en dat bevalt me prima. Op naar de 13000km.
Een elektrische wagen komt er wel, maar wanneer dat zien we wel...

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Ik rij sinds 2 jaar met een Stromer ST1, en dat bevalt me prima. Op naar de 13000km.
Een elektrische wagen komt er wel, maar wanneer dat zien we wel...
Topicske van maken! Het is ook een elektrisch voertuig :)

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
ik heb de laadfunctie's zelden nodig onderweg dus voor mij geen probleem
ik rij zonder probleem van de kempen naar de kust of zeeland,en laden is daar nooit een probleem geweest.
Wel, ik ging er meerdere malen per jaar mee naar de UK, NL en Duitsland, dus bij momenten zeer vaak moeten snelladen. Dit leek de batterij niet veel kwaad te doen. De enige problemen deden zich voor als de laadpalen stuk waren. De auto zelf was nooit de oorzaak van het probleem

de 40 kw batterij is mijn inziens wel een must(ik heb bewust een jaartje gewacht)
Tja, dIe bestond in 2014 natuurlijk nog niet. Maar als ik die 40kWh zou moeten combineren met een 22kW lader, dan zou ik 'm toch niet kopen. Als je 800km op een dag wil afleggen, wat ik wel eens gedaan heb, duurt het gewoon veel te lang om op te laden aan die snelheid. Sneller laden gaat boven meer range voor mij. Voor de korte afstanden maakt die minder range toch niet uit, bij de lange afstanden maakt dat sneller laden zeer veel uit, ook al moet je het wat vaker doen. Wat is sneller? Elke 100km 30 minuutjes laden of elke 200km 2u laden? De rekening is snel gemaakt!

Maar de ZOE 2 staat bovenaan het lijstje. Wachten op officieel nieuws

zoe686

Active member
Lid geworden
12 jun 2019
bij mijn weten blijft de q versie met 43kw lader gewoon leverbaar.
het zou me verwonderen moesten ze hiervan afstappen bij de zoe 2?
afwachten ,inderdaad.

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
bij mijn weten blijft de q versie met 43kw lader gewoon leverbaar.
het zou me verwonderen moesten ze hiervan afstappen bij de zoe 2?
afwachten ,inderdaad.
De volgende generatie zou vermoeddelijk CCS kunnen laden, 100kW wordt gespeculeerd. Renault is in elk geval bij de CCS alliantie aangesloten sinds niet zo heel lang.

MarcO

New member
Lid geworden
12 jun 2019
Hallo Surya,
Je bent nog even actief als op het oude forum en dat ondanks dat je aan de andere kant van de wereld zit, wacht … je bent nu ongeveer aan het wakker worden alhoewel het is zondag … dan kan je wel wat uitslapen.:sleep:
Tof dat je je ervaringen deelt, nu met een Leaf in het Lord of the RIngs-land. Vele groeten uit het vaderland, MarcO

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Ik ben nu ontbijt aan het eten, jullie gaan net naar bed, als dat nog niet is gebeurd :)

Bovenaan